Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Lilypie Maternity tickers

Lilypie Maternity tickers

Khamis, 30 Julai 2009

.:Award from mek teq:.


1st time ni dpt awrd

pttnya ada karangan tp mama mls buat....

malasnya nk megarang2 ayat ni...

nk award je..hikhikhik...

Ahad, 26 Julai 2009

::School's Survey::

1. Nama pengetua/guru besar anda?(kalau xde letak nama pemangku,pastikan ejaan betul)
En. Ghumiat bin Kamdi

2. Apa yang anda suka tentang sekolah/kolej anda?
Rakan2 sekerja yg mampu menghilangkan ketensionan mengadap perangai student yg mcm2 perangai.

3. Pukul berapa anda punch card/thumbs print setiap pagi?
masa insyirah kat umah pengasuh, kul 12 dah ada kat sek tp sejak insyirah dok nurseri, kul 1245 br smp..

4. Masa anda punch out/balik dr sekolah?
645-650ptg

5. Berapa kelas yang diajar?
1 dedikasi, 1 dinamik, 1 efektif, 1 ehsan
6. Berapa period seminggu?
20 je.
7. Pilih satu kelas yang anda ajar yang mempunyai jumlah paling ramai pelajar dan nyatakan jumlahnya...
br je tukar jadual lps cuti.xmmp lg nk ingat bilangan student.mostly 30 ke ats.
8. Pengalaman paling lucu/memalukan dlm kelas?
aku tgh marah, n tersasul plak.bdk2 dok gelak je..xjd nk takut ngn aku.

9. Pengalaman paling mengerikan/paling rasa nk marah?
budak yg xnk salin nota yg aku bg, aku baling buku ke lantai n suh dia siapkan nota.blh plak dia borak ngn kawan.bila aku marah, blh plak dia menjawab, saya buat pnt2,yg cikgu pegi baling buku sy tu knp?.makin aku hangin...mula la perang mulut aku ngn bdk tu.pengalaman pertama aku.tp Alhamdullilah, bdk tu dah jd baik sgt sjk masuk form 2 ni.
10. Adakah anda seorang guru yang 'bias'?
kdng2.aku akn bias pd budak baik n nakal.strategi...nk suh bdk nakal jd baik.
11. Adakah anugerah yg pernah dpt di sekolah?
xder lg
12. Tugas kat sekolah yg agak 'mencabar'?
every year aku diberi subjek yg berlainan untuk diajar.
dan, subjek yg paling membuat aku tertekan sgt2 adalah kemahiran hidup teknikal.
mgajar sume bdk2 llk form tu dari kelas c smp e. dah la bnyk keje kursus.aku nk kn study plak buat lukisan teknik.ada satu kelas smp separuh yg ponteng waktu aku..apa lagi,aku report ler kat cikgu disiplin.dpt tangkap kn rotan.aku ckp kat dorang, pdn muka, nk suh pandai pon ssh,bgs gak kalu korg xnk blja, br la ada org yg jd tukang sapu sampah, tukang kebun.berenti la sekolah kalu xnk blaja.keje..cr duit sendiri,xnk pyh nk susahkan mak ayah lg..pahtu mula la dtg minta maaf ngn aku.ckp dah insaf....
13. Orang yang ingin anda tag?
xde
sape2 nk jawab, jawab la.nnt tgglkan jejak kat komen ye

Sabtu, 25 Julai 2009

::Tukang MOp lantai::

skang papa xpyh susah nk mop kan lantai lg.
sbbnya dah ada org yg sudi mop tmp kenakan byran...free of charge gtu.
nk tau sape? jom kita tgk
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'


inilah dia..tukang mop lantai
iman nur insyirah
mama dah sediakan toto besar utk insyirah meniarap n merangkak
tp tu la...atas mozek tu jgk yg dia nk..alahai....

Jumaat, 24 Julai 2009

::Insyirah 8bulan::

Insyirah hari ni dah 8bulan.

perkara yang insyirah blum pnh buat sejak berada di bumi Allah:
  1. pijak tanah
  2. main/ sentuh air hujan
  3. gigi pon blm tumbuh lg
  4. rambut masih cam dulu

perkara yang Insyirah pnh buat n pandai buat:

  1. meniarap
  2. merangkak merangkap jadi tukang mop lantai
  3. tukang kemas umah
  4. suka tgk cermin
  5. suka tgk gmbr sendiri,papa ngn mama
  6. dah bolh duduk dengan sendiri
  7. dah boleh berdiri.skang dah jln2 smbl pegang kerusi
  8. dah pandai bye2 siap ngn bunyi lg
  9. susah mkn ubat
  10. suka main hp mama
  11. peluk mama bila nk kn tggl ngn pengasuh
  12. pandai pgg botol susu sendiri
  13. pandai masukkan sendiri puting ke dalam mlut
  14. kndng2 blh sebut ma n bah(xreti nak pggl pa kot)

rupa2nya insyirah demam seminggu sbb nk merangkak.nk ringankan bdn.insyirah dmm smp 3x mama bwk dia jmp doc.isau sbb insyirah xpnh dmm pns.

dgn rasminya semalm insyirah bleh merangkak.excited sgt

Rabu, 22 Julai 2009

::JAWab TAg Ayu Syah::

dpt la jawab tag masa insyirah tdo.

  1. kata - kata suami masa mula2 nak couple dngan kita?

"kl sy anta resume, ayu terima x?"hahaha...simbolik kan ayat mr.hubbyku

2. kenapa anda rasa pasangn anda adalah org yang betul2 ingin hidup bersama anda?

mama ngn papa prnh putus dl.lps 6bln, papa cari mama balik. kapel blk smp la ke akad nikah.dh putus, on balk...dr ctu mama dah rs, papa jodoh mama.

3. 2 sifat suami yg buat anda terharu?

sudi menjadi suami mama wpon tau mama sakit n kebarangkalian nk pregnnt tipis.

temankan mama ms buat laparoskopi.tgg mama dpn dewan bedah dr awal smp selesai.thanx sbb sggp cuti wpn ms tu kita berstats tunang.

4. kalau org kata awak sombong?

ye kot kalu mula2 kenal

5. kat negeri mn akan menetap nnt?

dah tua nnt kat kelate le..

6. bila awak bgn tidur dan tengok depan?

dinding

7. kenangan dengan kereta yang tak boleh lupa?

naik kereta kancil 6org pada pukul 2pg g tmn u, amik jawapan exam buka buku kimia polimer ngn ijud.soklan punya la susah.jwpn xde dlm buku.fuhhh...mcm sardin jek.

8. kenangan dengan hbag?

xde

9. kalau org kata awak gemuk?

xksh sbb dulu mama kurus sgt.apa2 perkara yg xmudaratkan kesihatan mama, mama xksh.mama terima seadanya. mama cuma risau perut buncit je sbbnya menampakkan cam pregnnt je..buat malu jek.

10. cikgu sekolah rendah yg masih dihati?

cikgu abd rahman...ckgu BM masa darjah 6

kak yati n kak anne sila jawab tag ni.

::Pelajaran semalam::

dah lama xupdate kan. bz sgt2.xsempat nk menaip.terjah blog kwn2 je.
byk bnd mama nk cite tp sume tu cite basi je.
psl tajuk entry ni, mama juz nk kongc apa yg mama belajar semalam.
* mama xleh pk nk siap cepat je.ngaja budak2 kelas belakang, mama kn pastikan keje mereka siap.yg penting siap, xkira la berapa lama ms yg diambil.mama kena keje scara sistematik lg.
lain kali, kn tgg diorg siap salin br mama padam white board.

Rabu, 8 Julai 2009

::Tag Heuer : 30 soalan dalam Bahasa Melayu ::

tag ni dpt dr kak yati chomel. byk sungguh nk kn jwb


sila jawab soalan2 ini dalam bahasa melayu.

  1. bekas kekasih sy adalah:

kl gtau pon, bknnya kenal.hehehe

2. saya sedang mendengar:

iklan ntah apa ntah kat tv ni

3. mungkin saya patut:

kurangkan membebel pd hubby. :)

4. saya suka:

cium insyirah n papa insyirah

5. sahabat - sahabat baik:

mereka2 yg bersama saya semasa susah n senang.

yg sentiasa ingat pada sy n sama2 menjaga ikatan persahabatan kami

6. saya tak faham:

knp masih diberi kepercayaan untuk melakukan kerja penting walaupun sy dah buat perangai cam buat kerja lmbt, n sll lupa. knp ye?????

7. saya kehilangan:

ibu tersayang.rinduny kat ma

8. Ramai yg berkata:

sy soerng yg tabah

9. makna nama saya:

nur-cahaya idayu-xpernah jmp la.ada sape2 tahu x?

10. cinta adalah:

sesuatu yg dperlukan dalam hdup.memainkan peranan penting, yg mmpu membuat manusia menjadi gila dan senyum keseorangan

11. disesuatu tempat, seseorang sedang:

memandu kereta utk pulang ke rumah

12. saya akan mencuba:

menjadi yg terbaik untuk abg n anak2.

13. ayat SELAMANYA membawa maksud:

smp bila2

14. telefon bimbit saya:

sony ericcson k660i. abg yg belikan, hp w850i rosak

15. bila sy terjaga dari tidur:

ada insyirah je.papa dah bgn maknanya mama bgn lmbt

16. saya paling meluat bila:

orang buat2 baik depan saya

17. pesta/parti adalah:

tempat yg akn mengundang dosa (ini pandangn sy)

smbng nnt2...papa nk buat slide powerpoint utk viva nnt

smbng balik...

18. Haiwan yang paling comel yang pernah sy temui ialah:

xde jmp lagi la

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah:

masa usia remaja esp time blaja kat UTM.

20. hari ini:

amik CRK(cuti rehat khas) ikut papa g skudai.skang mama surf tenet dr rose cottage hotel.

21. Malam ni sy akan:

bgn buat susu inyirah sbb nk bg papa tdo puas2 sbb esk dia kn viva(bese papa yg bgn buat susu...mama tdo je)

22. Esk plak:

maybe g jln2 kat plaza angsana, danga bay n utm after papa viva.pegi mengimbau kenangan

23. Saya betul2 inginkan:

ibu kandung saya

24. Ketika anda lihat muka anda di hadapan cermin pagi ni:

masih cam dulu..

25. Pusat membeli - belah atau aked permainan:

dah nm perempuan..mestilah pusat membeli belah...

26. Makanan barat atau jepun:

makanan pantai timur...kelate

27. bilik yang terang atau gelap:

gelap

28. MAkanan segera adalah:

yang dah siap sume..tgg masak n mkn je

29. Ayat terakhir yg anda katakan pada sesorang:

jgn main...tgk tu....pada insyirah

30. Siapa yang anda mahu tag?

kak anne, ijah, nik, ayu shah

.::jalan2 ke JB::.

esk mama cuti 2hr..
ikut papa g jhr...
leh bwk insyirah tgk tmpt mama n papa bercinta dulu...
xsabrnya...mama mmg rindukan utm...

::Dah Tukar Da::

mama dah letak insyirah kat nurseri
sng hati rasanya
dekat, xperlu lg nk kelam kabut
skang, mama xksh dah kl insyirah tdo kul 10am...
dah xpyh nk pk bila nk mnd..
anta insyirah, mama leh mnd ngn tenang dah...
1st day kat nurseri, insyirah nangis teruk.
kalu umi xgtau pon, mama leh tahu..
mata insyirah bengkak,
bila blk umah, girangnya bukan main lg...
hr ni dah hr ke3,
tp esk mama n papa nk g jb,
papa nk viva,
4hr ngn mama papa,
mst nangis lg kl dok nurseri ni...